Competitia Mille Miglia 2012

În 1927, în ajunul Crăciunului, patru prieteni au decis să relanseze competiţiile automobilistice în Italia printr-o cursă ce urmă să treacă, în premieră, direct prin oraş, atrăgând astfel publicul şi captandu-i atenţia timp de două zile. Cursa s-a numit Mille Miglia, este simbolul unei lumi care acum pare foarte departe, dar face încă istorie tocmai pentru că în centrul ei stă pasiunea pură pentru automobile: competitorii nu numai că îşi reparau singuri maşinile în plină stradă dar îşi şi pictau manual numerele de concurs..

Au avut astfel loc 25 de ediţii, pe distanţă de 1600 de km între oraşele Brescia-Roma şi retur.
Fiat a luat startul în fiecare cursă, participând cu modele dintre cele mai diverse, de la maşini sport la citadine şi chiar un Campagnola 8V. În 1948, Fiat 1100 S şi-a asumat prima poziţie a clasamentului.

După o perioada de pauză, în anul 1977, Mille Miglia a fost reluată cu condiţia că maşinile înscrise în competiţie să aparţină modelelor ce luaseră parte la cel puţin una dintre cele 25 de curse anterioare. De atunci, în fiecare an, propietarii de maşini clasice (denumite generic şi vintage cars) se aliniază cu elegantă la start.

Anul acesta vor intră în competiţie 384 de automobile. Plecarea este pe 17 mai, din Brescia, şi sosirea este pe 19 mai, după trei zile de competiţie prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Italiei.

Fiat participă cu modelul 8V, cu o caroserie din fibră de sticlă. Modelul este propietatea Centrului Istoric Fiat şi a costat 2.850.000 de lire la momentul lansării sale în 1952, sub bagheta celebrului designer Dante Giacosa. Şasiul, portierele şi scaunele reprezintă un tot unitar, fiind asamblate într-o singură bucată. A câştigat 5 competiţii sportive în anul lansării şi a fost produs în 114 unităţi. Anul acesta este pilotat de John Elkann, Preşedintele Fiat şi unul dintre moştenitorii mărcii italiene, alături de soţia sa, Lavinia Borromeo, pe post de copilot.

Tags: