Maserati pe traseul Mille Miglia 2025

Un omagiu adus moștenirii mărcii, prin capodoperele emblematice ale trecutului și cele din gama actuală, pentru a marca o nouă etapă în celebrarea Anului Tridentului

 

S-a dat startul celei de-a 43-a reconstituri istorice a competiției 1000 Miglia, renumita cursă de regularitate pentru mașini clasice care fie au concurat în cursa de viteză originală, fie au fost produse în aceeași perioadă (1927-1957). Maserati pornește pe drumurile renumite ale ediției din 2025, participând cu o mașină clasică, o Maserati A6 GCS/53, și profită de ocazie pentru a marca o altă etapă în celebrarea Anului Tridentului.

 

Printre Support Cars prezente la eveniment se numără un exemplar GranCabrio 490, un exemplar GranTurismo Trofeo și un exemplar Grecale Trofeo, realizate în culori și cu însemne specifice mărcii speciale pentru a aduce un omagiu aniversării logoului Maserati, proiectat acum 100 de ani și simbolul excelenței Maserati în întreaga lume.

O călătorie care, în mai puțin de un an, va duce marca la sărbătorirea unui secol de activitate în lumea curselor: în 1926, Maserati Tipo 26, prima mașină din istorie care a purtat logoul Tridentului pe capotă, a participat și a câștigat la clasa sa la Targa Florio, cu Alfieri Maserati la volan.

 

Remarcabilul „muzeu în mișcare” va porni din nou din Brescia, pe17 iunie și se va întoarce sâmbătă, 21 iunie, după ce va trece prin unele dintre cele mai pitorești orașe din Italia. Ca întotdeauna, în parte cursă și în parte aventură, la ediția din acest an a cursei 1000 Miglia vor lua parte peste 400 de mașini de epocă din 29 de țări, care vor aborda legendarul itinerariu de aproximativ 1900 de kilometri, care în acest an va fi parcurs pe un traseu „în formă de opt” inspirat de cel al primelor 12 ediții ale cursei de viteză 1000 Miglia.

 

Printre raritățile participante se numără un exemplar Maserati A6 GCS, deținut de un colecționar privat. Se crede că este automobilul Maserati care a participat la cursa de viteză 1000 Miglia mai mult decât orice alt automobil, inclusiv la cursa finală din 1957,  și a fost pilotat de campioni precum Luigi Musso. Acum, la 70 de ani de la debutul său, A6 GCS/53 a revenit și este gata să pornească din nou pe drumurile Freccia Rossa, nu doar de dragul nostalgiei, ci pentru a oferi senzații tari și emoție în adevăratul stil Trident. Automobilul este în prezent supus procesului de certificare a autenticității la Maserati Classiche, programul oficial al Casei Tridentului dedicat protejării și susținerii moștenirii istorice a mărcii. Printr-un proces meticulos de verificare tehnică și istorică, serviciul oferă colecționarilor o certificare prestigioasă care atestă excelența și autenticitatea sa.

 

Alături de magnificul exemplar A6 GCS/53, marca Maserati va juca, de asemenea, un rol esențial pe traseul reconstituirii, fiind prezentă cu trei Support Car din gama sa actuală, un  exemplar GranCabrio 490, un exemplar GranTurismo Trofeo și un exemplar Grecale Trofeo, care întruchipează spiritul sportiv și eleganța contemporană a mărcii. Fiecare model poartă însemne specifice mărcii exclusive, care celebrează evoluția logoului Maserati ca simbol vizual în decursul ultimului secol.

 

Pe lângă acest cadru festiv, 1000 Miglia se dovedește a fi și o scenă de prezentare a inovației grație unei colaborări între Maserati și Politecnico di Milano. După ce în 2024 a parcurs mai mult de 300 km în modul autonom, GranCabrio Folgore dezvoltat de grupul Artificial Intelligence Driving Autonomous (AIDA) revine în competiție, participând în acest an la 1000 Miglia Green, deschizând un nou capitol în activitatea grupului de cercetare cu privire la o mobilitate a viitorului, electrică, autonomă și comună.  

 

Maserati A6 GCS/53 (1953)

Maserati rescrie istoria 1000 Miglia revenind în cursă cu o mașină care și-a lăsat deja amprenta asupra sa: A6 GCS/53 cu nr. de șasiu 2043, aceeași mașină care a participat la ultima ediție a cursei în `57. O revenire care îmbină pasiunea și amintirile, Maserati Classiche va oferi sprijin oficial echipajului pe tot parcursul competiției. Automobilul aparține colecției private a unui pasionat și connoisseur de Maserati și a luat parte la cinci ediții consecutive ale cursei de viteză 1000 Miglia din 1953 până în 1957 – după toate probabilitățile, fiind astfel automobilul Maserati cu cele mai multe apariții în cea mai emblematică dintre cursele istorice automobilistice. Aflat în prezent în proces de certificare a autenticității la Maserati Classiche, acest automobil are una dintre cele mai longevive cariere competiționale ale vremii sale iar la volanul său s-au aflat numeroși piloți extrem de talentați, printre care și faimosul Luigi Musso. Maserati A6 GCS/53, cunoscută și ca Sport 2000, a fost creată pentru a readuce Tridentul în fruntea categoriei Sport 2 litri. De la începutul anului 1953, vehiculul s-a impus ca una dintre cele mai căutate mașini în rândul tinerelor talente italiene și străine: în doi ani au fost construite 53 de exemplare. A6 GCS/53 a obținut primul succes semnificativ la 1000 Miglia, când Emilio Giletti s-a clasat pe locul șase la general și pe primul loc la categoria Sport 2 litri. În ciuda faptului că nu a câștigat niciodată competiția, a ocupat un loc special în inimile fanilor.

 

Programul Maserati Classiche

Prin activitățile programului Maserati Classiche, departamentul Casei Tridentului protejează și susține conservarea și originalitatea patrimoniului său auto printr-un serviciu de asistență exclusiv dedicat clienților și colecționarilor mărcii care include și emiterea unui certificat de autenticitate. Procesul de certificare este asigurat de o comisie de experți și vizează automobilele Maserati care au peste 20 de ani, precum și seriile speciale, inclusiv cele din trecutul recent, cum ar fi modelul MC12 și edițiile limitate Quattroporte. Programul răspunde, de asemenea, solicitărilor de întreținere a vehiculelor și oferă un serviciu intern de Car Detailing la cerere. În beneficiul colecționarilor și al clienților, programul oferă sprijin complet pentru conservarea vehiculelor și restaurarea fiecărui detaliu în conformitate cu originalul. Un plan de asistență dedicat este disponibil pentru proprietarii de automobile Classic, Youngtimer și Special, acoperind atât întreținerea de rutină, cât și operațiunile de restaurare. Una dintre responsabilitățile principale ale Maserati Classiche este reproducerea pieselor de schimb care nu mai sunt disponibile pe piață. Acest lucru are loc cu respectarea deplină a specificațiilor de proiectare originale, utilizând cele mai bune tehnologii disponibile și îmbunătățind fiabilitatea și funcționalitatea pieselor fără a le afecta integritatea estetică.

 

Maserati S.p.A.

Maserati produce o gamă completă de automobile unice, care se recunosc imediat grație personalității lor extraordinare. Datorită stilului, tehnologiei, și caracterului lor exclusivist înnăscut, acestea încântă cele mai pretențioase și exigente gusturi și au reprezentat întotdeauna un punct de referință în industria auto la nivel mondial. O tradiție a automobilelor de succes, fiecare dintre acestea redefinind noțiunea de mașină sport italiană în ceea ce privește designul, performanța, confortul, eleganța și siguranța, disponibile în prezent pe mai bine de 70 de piețe din întreaga lume.

Gama Maserati include Grecale, SUV-ul ”zilnic excepțional”, GranTurismo, emblematicul Grand Tourer italian, și GranCabrio, noua decapotabilă a Tridentului, toate modelele fiind caracterizate de utilizarea materialelor de cea mai înaltă calitate și de soluții tehnice excelente. O gamă echipată cu grupuri motopropulsoare hibride cu 4 cilindri – disponibile pentru Grecale – și pe motoare pe benzină V6, cu tracțiune spate și integrală, care întruchipează ADN-ul performanței care caracterizează marca Trident. Vârful de gamă este reprezentat de supercar-ul sport MC20 și de MC20 Cielo spyder, echipate cu revoluționarul motor V6 Nettuno 100% Maserati, care include pentru prima dată tehnologii provenite din F1 în unitatea de propulsie a unui automobil de serie. GranTurismo este disponibil atât în versiunea echipată cu un puternic motor V6 pe benzină, derivat din Nettuno, cât și cu o versiune 100% electrică: GranTurismo Folgore, prima mașină din istoria mărcii din Modena care adoptă această soluție. Gama complet electrică include, de asemenea, Grecale Folgore, primul SUV complet electric de la Maserati și GranCabrio Folgore. În cele din urmă, cea mai recentă creație a Casei Tridentului este Maserati GT2 Stradale, versiunea legală pentru șosea a modelului GT2 care a readus Maserati pe pistă în campionatele rezervate vehiculelor de curse. Inima noii mașini super sport este motorul V6 Nettuno, care atinge 640 CP (471 kW) în ultima configurație. GT2 Stradale este, prin urmare, cel mai puternic Maserati de stradă cu motor cu ardere internă.

Misiunea Maserati este de a scrie viitorul mobilității în segmentul de lux, punând accentul pe solicitările clienților săi. Brandul, în conformitate cu planul strategic Stellantis „Dare Forward 2030”, poartă acum luxul italian în întreaga lume.